Diumenge 22 de setembre, es van presentar a Nova York els Principis de Banca Responsable, una resposta conjunta de 130 entitats bancàries i l’ONU amb l’objectiu de plantar cara als desafiaments de l’emergència climàtica i la sostenibilitat als quals ens enfrontem en la societat actual.
Estem en un moment històric que marcarà un abans i un després en el sector financer. Una gran oportunitat per recuperar la legitimitat per a ser reconegut com un actor principal en la construcció d’una societat més autèntica, humana i sostenible per a totes les persones. Així ens ho va anunciar fa uns mesos en la seva entrevista publicada a connexions beethik Antoni Ballabriga:
«… hem de reinventar la banca … Estem convençuts que aquests principis fixaran els estàndards futurs i l’accountability d’aquesta nova banca mundial».
Uns mesos després vam publicar a Àgora el que per a nosaltres, i creiem que també per a la societat en general, suposa el gran repte «Els Principis de Banca Responsable Com baixar-los al dia a dia?«
Marcos Eguiguren, director general de la Global Alliance for Banking on Values, ens va advertir també d’aquest risc en la seva entrevista publicada a connexions beethik:
«…aquest és un fet benvingut i positiu, sens dubte, però mantinc els meus dubtes … la por que tinc és que en la majoria dels casos quedi en un gest cosmètic -tant de bo m’equivoqui-«.
Necessitem canvis [radicals] i aquests només es produeixen quan aconseguim ser coherents entre «el que diem (els Principis de Banca Responsable)» i «el que fem» en el dia a dia.